Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

Το ναυάγιο , η ρύπανση , τα αιολικά στα νησιά μας,οι διασυνδέσεις , η οικονομική ζημιά για όλους μας .


                                   



Στις  4/4/17 γράψαμε ότι 

140 ευρώ θα κοστίζει η αιολική μεγαβατώρα στην Πάρο , έναντι 70 ευρώ η μεγαβατωρα απο μαζούτ σήμερα . Εξωφρενική η απάτη.


      Σήμερα ο κος  Dennis Hoidas  , παίρνοντας σαν ευκαιρία τα παραπάνω , απευθύνθηκε στους πράσινους ηλίθιους και τους γνωστούς σανοφάγους που μάχονται υπέρ των νέων τεράστιων αιολικών εγκαταστάσεων στα νησιά μας .
ΠΕΣ, ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ, ΤΗΝ ΠΑΝΤΕΛΟΝΑΤΗ ΦΡΑΣΗ:
"ΗΜΟΥΝ ΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΟΣ, ΠΙΑΣΤΗΚΑ ΜΑΛΑΚΑΣ!"
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ...
Αφιερώνεται στους Σανοφάγους που, λιγους μηνες πριν, έλεγαν:
"Και γιατι να ΜΗΝ μπουν ανεμογεννητριες στην Παρο και τα αλλα νησια; 
 Κοροϊδο ειμαι εγω να πληρώνω -για χατηρι τους- προσαυξηση ΥΚΩ για να καινε αυτοι πετρελαιο;"
Κι ηρθαν τα μαντατα:
140 ευρω θα πληρώνουμε ΟΛΟΙ την ΑΧΡΗΣΤΗ -τυχαία- αιολικη μεγαβατώρα της Πάρου εναντι 70 που πληρωναμε για την "τοπική πετρελαϊκη"
(που παραγόταν μόνο όταν υπηρχε ζήτηση - κι οχι όποτε φυσουσε...)
Και τωρα διαπιστώνουν( οτι για καθε ενα ευρω που θα γλυτωνουν οι ελληνες καταναλωτες απο το ΥΚΩ, ο λογαριασμος τους -λογω αιγαιοπελαγιτικων ανεμογεννητριων- θα επιβαρυνεται κατα 2 ευρω, μεσω ΕΤΜΕΑΡ, που θα πηγαινει στην τσεπη των "επενδυτών" και θα φευγει στο εξωτερικο..
Φχαριστηθηκες τωρα, Χρησιμε Ηλιθιε;
Και σου χω και το καλυτερο: Θα πληρώνεις (μεσω του κωδικου ΑΔΜΗΕ_ΔΕΔΔΗΕ) για 50 χρονια τα μαλλιοκέφαλά σου για να αποπληρωθει η συνδεση των νησιων με την ηπειρωτική χώρα ώστε οι αιολικάδες να μπορουν να "ξεφορτώνουν" το αχρηστο, στοχαστικο τους ρευμα (και να το πληρωνονται, παλι απο σενα και μενα, Καραγκιοζη μου...)
Μας τυλιγουν τη χώρα μας με ενα καλωδιο, μεχρι να μας κλεψουν και το τελευταιο ψιχουλο - κι οι Γραικύλοι πανηγυριζουν την "αναπτυξη" και τις "επενδυσεις"
... Δ.Χ.
........................
Αντιγράφω από...
Apostolos Efthymiadis ( για το ίδιο θέμα )

 Μετά ἀπό ἀναλυτικότερη μελέτη τῆς περιπτώσεως Πάρου διαπίστωσα τα ἐξῆς:
α) Εἰς το "10-ἐτές πρόγραμμα ἀνάπτυξης του συστήματος μεταφοράς" τοῦ ἈΔΜΗΕ του 2014 ἀναφέρει ἀναλυτικά δεδομένα για το ἔργο τῆς συνδέσεως τῶν Κυκλάδων με τό Ἠπειρωτικό σύ
στημα.
http://www.admie.gr/.../DPA_2015-2024_Prokatarktiko...

Η σκοπιμότα του ἔργου τῆς διασυνδέσεως αὐτῆς παρουσιάζεται στην σελίδα 63 του τεύχους εἰς την ὀποία ἀναφέρεται το ἐξῆς: 

"  Το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση των νησιών Σύρου, Μυκόνου, Πάρου και Νάξου με το ΕΣΜΗΕ και την ενίσχυση της διασύνδεσης του συγκροτήματος Άνδρου - Τήνου 20 και έχει χαρακτηρισθεί με Υπουργική Απόφαση (Νοέμβριος 2006) ως έργο «γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας». 
Το έργο αποσκοπεί αφ’ ενός στην αύξηση της αξιοπιστίας τροφοδότησης των διασυνδεόμενων νησιών και αφ’ ετέρου στη μείωση του κόστους παραγωγής (υποκατάσταση πετρελαίου με Φ.Α.)  ".

Ἀμέσως ὄμως μετά στην σελίδα 118 ὁ ἈΔΜΗΕ ὀμολογεῖ ὅτι : 

" Τα νησιά των Κυκλάδων διαθέτουν σημαντικό αιολικό δυναμικό, του οποίου ο βαθμός αξιοποίησης περιορίζεται λόγω των μικρών δυνατοτήτων διείσδυσης στα αυτόνομα Νησιωτικά Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας. 
Η προβλεπόμενη διασύνδεση των Κυκλάδων (Άνδρος, Τήνος, Μύκονος, Νάξος,
Πάρος, Σύρος) με το Ηπειρωτικό Σύστημα   ,(  έργο που περιγράφεται αναλυτικά στην παράγραφο 3.3.9, σελ. 60  )  , προβλέπεται ότι θα δώσει τη δυνατότητα απορρόφησης σημαντικής ισχύος από Α/Π ( Αιολικα Παρκα )στις διασυνδεδεμένες Κυκλάδες,
της τάξεως των 200 έως 250 MW".

    Δηλαδή ο ἈΔΜΗΕ ὀμολογεῖ εὐθέως ὅτι τελικῶς οι διασυνδέσεις τῶν νήσων τοῦ Αἰγαίου δὲν γὶνονται για την "μείωση τοῦ κόστους παραγωγῆς" ἀλλά ἔχουν ἔνα και μόνο ἔνα σκοπό : την ἐγκατάστασιν αἰολικῶν πάρκων (Ἀ/Π) ἐκατοντάδων MW!!! 
Ἐδῶ διερωτᾶται κανείς ποῖος μηχανικός τῆς ἈΔΜΗΕ ὑπογράφει τέτοιου εἴδους ἀνακριβεῖς και ἐσφαλμένες μελέτες, ἀφοῦ εἶναι τεχνικῶς καί πρακτικῶς ἀδύνατον να ἐπιτευχθῇ ἰσορροπία τοῦ συστήματος και σταθεροποίησις συχνότητος καί τάσεως σε ἔνα τόσο μικρό φορτίο τῶν Κυκλάδων το ὀποῖο ἔχει συγκεκριμένα ὠς ἐξῆς:

Νῆσος -    Ἰσχύς ΔΕΗ (MW) - Αἰχμή (MW) - Ἐνέργεια (MWh)
Πάρος -        73,72 -                           70 -                    28.851,77
Σύρος -         39,7 -                              20,6 -                 10.124,69
Μύκονος -   49,84 -                            42 -                    20.819,83
Σύνολον -    163,26 -                         132,6 -                 59.796,29

Με ἠλεκτροπαραγωγή ἰσχύ 163 MW και ἐτήσια κατανάλωση περί τα 60, ἐκατ. κιλοβατώρες, πῶς θα ἀντέξει το σύστημα 100 ἤ 200 MW αἰολικῶν!!! 
Ἀδύνατον!!! 
Ἀλλά το χειρότερο εἶναι ὄτι το ἔργο αὐτό ἀπό οἰκονομικῆς ἀπόψεως εἶναι σκέτη καταστροφή. 
Ἀπ' ὄτι ἔμαθα θα στοιχίσῃ περίπου 400 ἐκατ. εὐρώ ὄταν ὀλοκληρωθοῦν και οι τρεῖς φάσεις του. Πόση ὄμως οἰκονομία θα ἐπιφέρῃ; 

Ἐάν θεωρηθῆ ὅτι οι Κυκλάδες στο ἐξῆς θα ἔχουν ἠλεκτροπαραγωγή με ντῆζελ και ὄχι μαζούτ, τότε το κόστος τῆς παραγόμενης κιλοβατώρας θα εἶναι περί τα 190 €/MWh ἐάν ἐξαιρεθοῦν οι φόροι.
 Το κόστος παραγωγῆς στο ἠπειρωτικό σύστημα εἶναι της τάξεως τῶν 60 €/MWh (ὀριακή τιμή συστήματος), ἐπομένως το οἰκονομικό ὄφελος θα εἶναι τῆς τάξεως των 190-60 = 130 €/ MWh. 
Με ζήτησιν περί τα 60 χιλιάδες MWh ἐτησίως, το ἐτήσιο ὄφελος θα ἀνέλθῃ εἰς τα 60000 χ 130 = 7,8 ἐκατ. εὐρώ. 
Δηλαδή το ἔργο θα ἔχει ἀπόσβεση σε 400/7,8 = 51 χρόνια, χωρίς σε αὐτό να ὑπολογίζεται ὁ τόκος τοῦ χρήματος. 
Αἰδώς Ἀργεῖοι, Αἰδώς!!!

Η μεγάλη ὄμως εἰρωνία εἶναι ὄταν οἱ Κυκλαδίτες ἀντιστέκονταν εἰς τα ὑπέργεια καλώδια μεταφορᾶς ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, ἡ ΔΕΗ (ἈΔΜΗΕ) ἀναγκάστηκε να προτείνει την λύσιν τῆς ὑπογειοποιήσεως. 
Τώρα ἀντί για τα καλώδια, οι Κυκλάδες θα πρέπει τώρα να ἀντιμετωπίσουν τις φαραωνικές ἀνεμογεννήτριες. 
Χάθηκε ἐντελῶς τό μέτρο!!!!
                                                 
       Φίλτατοι ἡ οἰκονομική ζημία καί οἰκολογική καταστροφή τοῦ ναυαγίου ( στον Σαρωνικό ) , εἶναι σαφῶς μικροτέρα τῆς οἰκονομικῆς καταστροφῆς καί τῶν οἰκολογικῶν ἐπιπτώσεων τῶν διασυνδέσεων τῶν Κυκλάδων, Κρήτης και λοιπῶν ἄλλων νήσων τοῦ Αἰγαίου, τὶς ὀποῖες προωθεῖ ὁ ἐν λόγῳ Ὑπουργός προς ὑποκατάστασιν τοῦ πετρελαίου εἰς τὸ Μή Διασυνδεδεμένο Σύστημα (ΜΔΣ) με αἰολικά ἤ ἐνέργεια ἀπό λιγνίτη !!!
Ἀπό οἰκονομικῆς ἀπόψεως καί μόνο δια τις διασυνδέσεις τῶν Κυκλάδων, το ὕψος τῶν ἀπαιτούμενων ἐπενδύσεων θα ἀνέλθῃ τελικῶς στα 400 ἐκατ. εὐρώ καί η περίοδος ἀποπληρωμῆς σε 51 ἔτη  !!!! 
Ἀπό οἰκολογικῆς ἀπόψεως οἱ διασυνδέσεις αὐτές γίνονται με καλώδια ὑψηλής τάσεως τα ὀποία διέρχονται ὑπογειοποιημένα κάτω ἀπό πόλεις καί χωριά τῶν νήσων, προκαλώντας ἰσχυρές ἠλεκτρομαγνητικές ἀκτινοβολίες εἰς τις ἀμέσως ὑπερκείμενες περιοχές, με ὄλες τις γνώστες συνέπειες για την ὑγεία τῶν κατοίκων ἀλλά και τας χρήσεις γῆς. 
Π.χ. εἰς την Ἄνδρο τα καλώδια περνάνε μέσα ἀπό το Γαύριο καί το Μπατσί      !!!!      (βλέπε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων τοῦ ἔργου http://ophioussa.blogspot.gr).
     Ἀς ἀναμένουμε λοιπόν τό πόρισμα δια τα αἴτια αὐτοῦ τοῦ ἄκρως περιέργου ναυτικοῦ δυστυχήματος ὄπου ἔνα πλοῖο ἀγκυροβολημένο σε πολύ καλές συνῆκες περιβάλλοντος, τελικῶς βυθίζεται ἀπό εἰσροή ὑδάτων εἰς το μηχανοστάσιο την ὀποία προκάλεσε τί: 
ἀστοχία μπαλλώματος, ἀστοχία στεγανοῦ φράγματος, ἀστοχία δικτύου ἀντλήσεως νεροῦ κοίτους (bilge), ἀστοχία νεροῦ ἕρματος, ἀστοχεία νεροῦ ψύξεως τῶν μηχανῶν, ἀνθρώπινο λάθος, .....
Ἀς μή μεγαλοποιοῦμε τα πράγματα καί ἀς μην ὀνειρευόμεθα,
Ὑπουργέ μου φαραωνικά ἔργα διασυνδέσεων ἀκόμα καί τῶν βραχονησίδων, Το μαζούτ θα κυκλοφορῇ δια πολλά χρόνια ἀκόμη στο Αἰγαῖο.
Διότι με τας ἐμμονάς σου καί τις λαϊκίστικες ἐξάρσεις, κορῶνες καί ἀνοησίες, προκαλεῖς τὴν μεγαλύτερη ρύπανση ὄλων : 
τὴν ρύπανση τοῦ καθαροῦ λόγου καί τῆς λογικῆς καί την διαιώνισιν τοῦ καθεστῶτος τοῦ παλαιοκοματισμοῦ ἤτις διεύφθειρε τούς πάντας καὶ τα πάντα εἰς την ταλαίνη χώρα ἠμῶν!!!






Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Αντλία θερμότητας . Θέρμανση / ψύξη τού μέλλοντος .


Αντλίες θερμότητας



Γράφει ο Δρ  Απόστολος Ευθυμιάδης 
    
     Βασικό πλεονέκτημα των αντλιών θερμότητας: προσφέρουν θέρμανση τον χειμώνα και ψύξη το καλοκαίρι, είναι δηλαδή δύο σ’ ένα. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας μπορούν πλέον να παρέχουν
α) τόσο κεντρική θέρμανση σε υποκατάσταση λεβήτων πετρελαίου , αερίου ή και πιλίδων - ξυλίδων (βαρβαριστί pellets και  woodchips)
β) όσο και κεντρική ψύξη σε υποκατάσταση ψυκτῶν

1.    Η αρχή λειτουργίας               

Η αρχή λειτουργίας (ψυκτικός κύκλος) μίας τυπικής οικιακής αντλίας θερμότητας κατά την λειτουργία ψύξεως είναι ίδια με εκείνη των ψυκτών: Το κρύο ψυκτικό υγρό εισέρχεται στους C στον Ατμοποιητή (εσωτερική μονάδα) και εξατμίζεται απορροφώντας θερμότητα από τον χώρο με την βοήθεια ανεμιστήρα, ψύχοντας έτσι το χώρο αυτόν. Στην συνέχεια ο παραγόμενος ατμός συμπιέζεται στον συμπιεστή (εξωτερική μονάδα) και θερμαίνεται σε υψηλή πίεση (~20bar) και θερμοκρασία (70 με 80°C). Ο υπέρθερμος αυτός ατμός εισέρχεται στον Συμπυκνωτή (εξωτερική μονάδα) όπου κρυώνει και υγροποιείται στους 40°περίπου από τον εξωτερικό αέρα με την βοήθεια ανεμιστήρα. Τέλος το ψυκτικό υγρό διέρχεται μέσω εκτονωτικής βαλβίδας όπου μειώνεται η πίεση στα 5 bar περίπου και λόγω αυτού του στραγγαλισμού ψύχεται στους 3 έως 7 °C
Κατά την λειτουργία θερμάνσεως και με την βοήθεια καταλλήλων βαλβίδων, αντιστρέφεται η πορεία του ψυκτικού μέσου και ο συμπιεστής οδηγεί το ψυκτικό μέσο μετά την συμπίεση στον «ατμοποιητή» ο οποίος πλέον λειτουργεί ως «συμπυκνωτής» και αποβάλει έτσι θερμότητα στον εσωτερικό χώρο. Παράλληλα το ψυκτικό μέσο θερμαίνεται στον εξωτερικό συμπυκνωτή ο οποίος τώρα λειτουργεί ως «συμπυκνωτής» και θερμαίνεται από τον εξωτερικό αέρα.

2 .   Τα είδη των αντλιων θερμότητας και ο βαθμός αποδόσεως

Ανάλογα με τον τρόπο εξωτερικής θερμάνσεως των ΑΘ κατά την λειτουργία θερμάνσεως ή εξωτερικής ψύξεως κατά την λειτουργία ψύξεως οι αντλίες θερμότητας διακρίνονται σε
·        αεροθερμικές/αερόψυκτες
·        υδροθερμικές/υδρόψυκτες
·        γεωθερμικές/γεώψυκτες
Ο βαθμός αποδόσεως των ΑΘ ορίζεται ως ο λόγος της αποδιδόμενης ψυκτικής ενέργειας ή θερμότητας ως προς την παρεχόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Ο βαθμός απόδοσης κατά την θέρμανση καλείται COP (CoefficientOfPerformance) ενώ  κατά την ψύξη EER (EnergyEfficiencyRatio). Με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ομιλούμε πλέον δια τον εποχιακό βαθμό απόδοσης (Seasonal) και επομένως οι προμηθευτές ΑΘ χαρακτηρίζουν αυτές με τα ακρωνύμια SCOPκαι SEER.  Οι βαθμοί αποδόσεως αυτοι διαφέρουν αναλόγως του τρόπου εξωτερικής ψύξεως ή θερμάνσεως των ΑΘ ως εξής :

Τρόπος θερμάνσεως ή ψύξεως ΑΘ
Συμβατική ΑΘ ή ψύκτης (SEER μόνο)
ΑΘ νέας τεχνολογίας
SCOP
SEER
SCOP/
SEER
με αέρα
1,8 – 2,3
2,02,8
3,23,9
3,7 – 4,5
με νερό
3,0 – 3,5
3,54,0
4,0 – 4,5
4,2 – 4,7
μεγεω-εναλλάκτη
3,5 – 4,5
3,8 – 4,7
4,5 – 5,5
5,56,0


3.   Το μεγάλο ενεργειακό πλεονέκτημα των ΑΘ

        Οι σύγχρονες αντλίες θερμότητας δύνανται να υποκαταστήσουν οικονομικά το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο εις την κεντρική θέρμανση με συνολικό βαθμό αποδόσεως τής τάξεως του 200% και τούτο διότι :
·        Εμφανίζουν βαθμόν αποδόσεως της τάξεως του 380% (= παραγωγή θερμότητας/χρήση ηλεκτρικής ενέργειας)
·        Ο σύγχρονος βαθμός αποδόσεως μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο είναι της τάξεως του 53% (=παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας/χρήση φυσικού αερίου)
·        Επομένως ο συνολικός βαθμός απόδοσης του φυσικού αερίου στην θέρμανση μέσω αντλιων θερμότητας ανέρχεται στο 201% (= 380% . 53%)
·        Τέτοιο βαθμό ἀποδόσεως δεν δύνανται να επιτύχουν οι πλέον σύγχρονες τεχνολογίες καύσεως του φυσικού αερίου, είτε δηλαδή οι λέβητες συμπυκνώσεως είτε οι μονάδες συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας των οποίων ο βαθμός αποδόσεως δεν υπερβαίνει το 100%.

4 .   Οικονομικές εφαρμογές ΑΘ κατά την ψύξη

Οι σύγχρονες αντλίες θερμότητας επιτρέπουν μεγάλα περιθώρια εξοικονόμησης ενέργειας λόγω του αυξημένου βαθμού αποδόσεως. Π.χ. εάν αντικατασταθεί ένας παλαιός αερόψυκτος ψύκτης με SEER1=2,2 με ένα νέο με SEER2=4,0 τότε η ετήσια εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας Wισούται με :
(W1W2)/ W1= {Q/SEER1 – Q/SEER2}/(Q/SEER1) = 1-SEER1/SEER2 = 45%
όπου Qείναι η απαιτούμενη ενέργεια ψύξεως σε ετήσια βάση.      
Επομένως η πρώτη εφαρμογή των ΑΘ ψυκτικής ικανότητας Ψ (σε kW) είναι η αντικατάσταση κεντρικών ψυκτών σε κτίρια του τριτογενούς τομέα. Τα οικονομικά αυτής της επένδυσης έχουν ως εξής:
Τιμή μονάδος τ μίας νέας ΑΘ : τ= 550 €/kWψυκτικής ικανότητας
·        Ετήσια παροχή ψύξεως διά Ψ kWψυκτικής ικανότητας : Q=Ψ(kW).1500 (h)
·        Ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας πριν την αντικατάσταση : 1500.Ψ/SEER1 = 1500 Ψ/2,2 = 681,8 Ψ (kWh)
·        Ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μετά την αντικατάσταση : 1500.Ψ/SEER2 = 1500 Ψ/4 = 375Ψ (kWh)
·        Ετήσια εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας : (682 – 375)Ψ = 307 Ψ (kWh)
·        Τιμή μονάδος ηλεκτρικής ενέργειας : 0,15 €/kWh
·        Ετήσια οικονομία : 0,15 * 307.Ψ = 46 Ψ (€)
·        Δαπάνη αγοράς για νέα ΑΘ: 550 (€/kW) .Ψ (kW)
·        Απλή περίοδος αποπληρωμής : 550/46 =       12 χρόνια
Επομένως η αντικατάσταση παλαιών ψυκτών με νέες ΑΘ υψηλής αποδόσεως είναι οικονομικώς ανταποδοτική αλλά εμφανίζει μεγάλες περιόδους αποπληρωμής.

5.  ΑΘ για ψύξη και θέρμανση

Εάν η ΑΘ της παραγράφου 3 χρησιμοποιηθεί επίσης και για θέρμανση σε υποκατάσταση του λέβητα πετρελαίου εποχιακού βαθμού αποδόσεως και κάνοντας τις υποθέσεις ότι
·        η θερμική ικανότητα της ΑΘ Θ ισούται με την Ψυκτική Ψ  και ότι η ΑΘ λειτουργεί επί 2000 ώρες ετησίως επί ισοδυνάμου πλήρους φορτίου
·        ο βαθμός απόδοσης του λέβητα θερμάνσεως η = 75%
·        η ετήσια παραγωγή και ετησίας παραγωγής θερμότητας QΘ= 2200Ψ
·        η ετήσια κατανάλωση καυσίμου Κ = QΘ/η = 2000Ψ/0,75,
·        η τιμή προμηθείας καυσίμου πετρελαίου ανέρχεται περί τα 0,12 €/kWh
·        οι ετήσιες δαπάνες προμηθείας καυσίμουανέρχονται σε 0,12.2200Ψ/η (€) = 352 Ψ (€):
·        οι ετήσιες δαπάνες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για την ΑΘ σε υποκατάσταση καυσίμου ανέρχονται σε (0,15 22000Ψ) / SCOP = 82,5Ψ (€)
Επομένως το ετήσιο όφελος από την νέα ΑΘ για την θέρμανση είναι 82,5 Ψ και για την ψύξη 46 Ψ ήτοι σύνολο 128,5 Ψ. Επομένως η απλή περίοδος αποπληρωμής της νέας επενδύσεως σε ΑΘ ανέρχεται σε 550 /( 128,5) = 4,3 έτη.
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η επένδυση σε μία νέα ΑΘ για ψύξη-θέρμανση και σε υποκατάσταση λέβητα πετρελαίου και υφιστάμενου ψύκτη εμφανίζει πολύ καλούς οικονομικούς δείκτες.

6.   Συμπερασματικά

Οι ἀντλίες θερμότητας αποτελούν σήμερα μία οικονομική λύση εις την θέρμανση όταν αυτές χρησιμοποιούνται παράλληλα και για ψύξη με χρόνους αποσβέσεως της τάξεως των 4 με 5 ετών.
 Οι ΑΘ σε εφαρμογές θέρμανσης μόνο, εμφανίζουν μεγαλύτερους χρόνους αποσβέσεως της τάξεως των 7 έως 9 έτη αλλά παραμένουν οικονομικές έναντι των συγχρόνων τεχνολογιών καύεως. 
Όμως και εκεί τα περιθώρια οικονομικών επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας είναι μεγάλα και εξαρτώνται από την τιμή του ρεύματος και των καυσίμων, το κόστος εγκατάστασης της αντλίας θερμότητας.
    Δύο είναι τα βασικά μειονεκτήματα των ΑΘ σε σύγκριση με τις τεχνολογίες λεβήτων συμπυκνώσεως :
α)      έχουν αρχική δαπάνη προμηθείας αρκετά υψηλότερη έναντι των λεβήτων συμπυκνώσεως το τίμημα των οποίων ανέρχεται περί τα 40 με 80 €/kWαποδιδόμενης θερμικής ισχύος  έναντι των 550 € ανά kWτων αντλιων θερμότητας,
β)      εμφανίζουν μειωμένη ενεργειακή απόδοση όταν παράγουν θερμότητα σε υψηλές θερμοκρασίας (~70°C). Οι ΑΘ εμφανίζουν τον μέγιστο βαθμό αποδόσεως όταν λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες (~35 με  45°C).
Από την άλλη πλευρά τα συστήματα κεντρικής θέρμανσης στην Ελλάδα με σώματα θερμού νερού παραδοσιακά έχουν σχεδιαστεί να λειτουργούν σε περιοχή θερμοκρασιών 70 με 90 °ενώ τα συστήματα με ενδοδαπέδια θέρμανση ή με στοιχεία ανεμιστήρα (φάνκόϊλ) στους 35 με 45°C.

Επομένως οι εφαρμογές ΑΘ είναι ιδιαιτέρως ανταποδοτικές στα συστήματα με εδνοδαπέδια θέρμανση ή με στοιχεία ανεμιστήρα τα οποία απατώνται στα κτίρια του τριτογενούς τομέα.

        Όμως οι ΑΘ έχουν περιθώρια οικονομικής εφαρμογής ακόμα στην κεντρική θέρμανση κατοικιών και τούτο διότι οι εγκαταστάσεις σωληνώσεων και θερμαντικών σωμάτων εκεί είναι συνήθως υπερδιαστασιολογημένες και επομένως δύνανται να λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες χωρίς απώλεια θερμικής ανέσεως καθ’ όλη την περίοδο θέρμανσης εκτός μόνο από ολίγες ώρες τον χρόνο όπου επικρατεί δριμύ ψύχος οπότε τότε θα λειτουργούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες χωρίς όμως σημαντική απώλεια ενεργειακής αποδόσεως έτσι ώστε να απολέσουν την οικονομική τους επίδοση.